ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 水産研究・教育機構出版物
  2. 水産大学校研究報告
  3. 第66巻

水産大学校のエンジニアリング・デザイン教育におけるルブリック評価の有効性

https://fra.repo.nii.ac.jp/records/2012116
https://fra.repo.nii.ac.jp/records/2012116
a6d8dee3-ac74-4a90-a4a2-70e92db900eb
名前 / ファイル ライセンス アクション
fishu_k_66_89.pdf fishu_k_66_89.pdf (1.9 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-10-11
タイトル
タイトル 水産大学校のエンジニアリング・デザイン教育におけるルブリック評価の有効性
言語 ja
タイトル
タイトル Implementation effect of rubric assessment in engineering design education at National Fisheries University
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Active learning; PBL (Problem-Based Learning; Project-Based Learning); Rubric assessment; Engineering design; Higher education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 石田, 武志

× 石田, 武志

WEKO 1225
e-Rad 50438818

en Ishida, Takeshi

ja 石田, 武志


ja-Kana イシダ, タケシ

Search repository
毛利, 雅彦

× 毛利, 雅彦

WEKO 1215
e-Rad 10416464

en Mouri, Masahiko

ja 毛利, 雅彦


ja-Kana モウリ, マサヒコ

Search repository
杉浦, 義正

× 杉浦, 義正

WEKO 1243
e-Rad 60608107
ORCID 0000-0001-6525-3066

en Sugiura, Yoshimasa

ja 杉浦, 義正


ja-Kana スギウラ, ヨシマサ

Search repository
安本, 信哉

× 安本, 信哉

WEKO 1254
e-Rad 30581508

en Yasumoto, Shinya

ja 安本, 信哉


ja-Kana ヤスモト, シンヤ

Search repository
藤井, 陽介

× 藤井, 陽介

WEKO 1195
e-Rad 60782349

en Fujii, Yosuke

ja 藤井, 陽介


ja-Kana フジイ, ヨウスケ

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 At National Fisheries University, Japan, lessons using problem-based learning (PBL), or project-based learning, were newly designed to develop engineering design abilities in students. This curriculum development was a part of the introduction of active learning into higher education. Rubric assessment was also introduced for evaluating the learning outcome of PBL. Thus, based on the results of the questionnaire survey administered to the students and the rubric assessment used to evaluate the learning outcome, the effectiveness of the sheets used for rubric assessment was also analyzed in this study. An analysis of the rubric assessment that was used in PBL classes revealed that the students' self-evaluations generally correlated with teachers' individual evaluations and team members' evaluations. Furthermore, it is now possible to effectively evaluate the students who were actively engaged in learning. Therefore, it can be concluded that this new curriculum might contribute toward nurturing engineering design abilities in students.
言語 en
書誌情報 ja : 水産大学校研究報告
en : Journal of National Fisheries University

巻 66, 号 2, p. 89-102, ページ数 14, 発行日 2018-01
出版者
出版者 水産大学校
言語 ja
出版者
出版者 National Fisheries University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0370-9361
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00124678
情報源
識別子タイプ Local
関連識別子 fishu_k_66_89
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-10-15 05:30:50.342489
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3