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  1. 水産研究・教育機構出版物
  2. 水産大学校研究報告
  3. 第68巻

消費者の意識調査に基づいたDHAサプリメントの顧客層の特質に関する研究

https://fra.repo.nii.ac.jp/records/2012165
https://fra.repo.nii.ac.jp/records/2012165
72acadd5-b5d5-4262-ad1f-171391f24759
名前 / ファイル ライセンス アクション
fishu_k_68_107.pdf fishu_k_68_107.pdf (2.0 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-10-11
タイトル
タイトル 消費者の意識調査に基づいたDHAサプリメントの顧客層の特質に関する研究
言語 ja
タイトル
タイトル The Characteristics of DHA Supplement Users: A Consumer Awareness Survey
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 DHA supplements; Supplement users; Seafood market; Market segmentation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 松本, 侑也

× 松本, 侑也

en Matsumoto, Yuya

ja 松本, 侑也

ja-Kana マツモト, ユウヤ

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小竹, 直樹

× 小竹, 直樹

WEKO 1201
e-Rad 00611162

en Kotake, Naoki

ja 小竹, 直樹


ja-Kana コタケ, ナオキ

Search repository
山本, 義久

× 山本, 義久

WEKO 839
e-Rad 60443363

en Yamamoto, Yoshihisa

ja 山本, 義久


ja-Kana ヤマモト, ヨシヒサ

Search repository
甫喜本, 憲

× 甫喜本, 憲

WEKO 1189
e-Rad 70435907

en Hokimoto, Ken

ja 甫喜本, 憲


ja-Kana ホキモト, ケン

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In recent years, the size of the DHA market has grown rapidly. However, the characteristics of DHA supplement users in Japan are not evident because only a few studies are available on this subject. In this study, we used a survey questionnaire to describe the characteristics of DHA supplement users and nonusers and their reasons for using them. Our results show that more than 50% of DHA supplement users are women aged between 30 and 59 years. They claim to use DHA supplements for maintaining health and not as a substitute for seafood. Therefore, based on our survey results, we propose that the DHA supplement market growth will not affect the seafood market in Japan. We also show that users of DHA supplements consider the brand value, company reputation, and products more than the functional claims of the product. Consumers have less knowledge about selecting DHA supplements; thus, companies must provide them information and guidelines for selecting DHA supplements that provide targeted support.
言語 en
書誌情報 ja : 水産大学校研究報告
en : Journal of National Fisheries University

巻 68, 号 4, p. 107-114, ページ数 8, 発行日 2020-03
出版者
出版者 水産大学校
言語 ja
出版者
出版者 National Fisheries University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0370-9361
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00124678
情報源
識別子タイプ Local
関連識別子 fishu_k_68_107
関連サイト
識別子タイプ URI
関連識別子 https://agriknowledge.affrc.go.jp/RN/2010932839
言語 en
関連名称 agriknowledge
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Ver.1 2024-10-15 05:34:32.481350
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